Koszyk

Koszyk

  • Dostawa 1 szt.

    PLN0




Komoda & Amiga plus
magazyn użytkowników komputerów Commodore
  • Polski
  • English
  • Artykuły

    Kumpel Wojtas

    Kumpel Wojtas

    Drodzy Gracze. Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym, kto wprowadził was w pasjonujący świat gier video? Kim był wasz „gamingowy mentor”? Starszym bratem lub siostrą? A może kumplem z podwórka? Pomyślcie spokojnie, a w międzyczasie pozwólcie, że opowiem wam krótką historię o moim „mentorze”. Jak sam tytuł wskazuje, to w moim przypadku owym „mentorem” był […]

    Czytaj dalej

    GEAR – tajemnicza gra

    GEAR – tajemnicza gra

    Chciałbym przedstawić wam bardzo mało znaną grę pod tytułem Gear, o której niewiele wiadomo, stąd też dopisek „tajemnicza gra”. Kto ją stworzył i w którym roku? Jaki jest jej opis oraz cel? Z mojej strony mam do zaoferowania tylko to, co udało mi się „wydłubać” na jej temat. Może znajdzie się osoba, która wie znacznie […]

    Czytaj dalej

    Wtórna dojrzałość branży komputerowej rozrywki

    Od dobrych kilku lat jesteśmy już świadkami etapu dojrzałości branży komputerowej rozrywki. Od połowy lat 80-tych, kiedy większość z nas po raz pierwszy zetknęła się z mikrokomputerami, od odłączanych do domowych telewizorów Spectrumów, Atarynek i Commodorków, od salonów gier – od tych wszystkich pierwszych elektronicznych radości, które zawładnęły naszymi umysłami – mija właśnie 30 lat. Na naszych oczach wydarzyło się wiele: rozwinęły się potężne studia developerskie, urósł przemysł wyceniany obecnie na 70 miliardów dolarów, a […]

    Czytaj dalej

    Ultima 4 Remastered (2015) – wywiad z Perem Olofssonem

    Ultima 4 Remastered (2015) – wywiad z Perem Olofssonem

    GameDev Story: Ultima 4 Remastered (2015). Wywiad z Perem Olofssonem – scencowcem, członkiem grupy Genesis Project, twórcą remasteryzowanej Ultimy 4. Tomxx: Witaj, przedstaw się proszę naszym czytelnikom. MagerValp: Hej, nazywam się Per Olofsson, pochodzę z leżącego na zachodnim wybrzeżu Szwecji Göteborga i pracuję jako administrator serwerów Mac na miejscowym uniwersytecie. Na scenie commodorowskiej działam aktywnie […]

    Czytaj dalej

    Ultima IV, Origin Systems, C64/Amiga, 1985.

    Jak Ultima 4 zdefiniowała gatunek RPG? Ultima IV: Quest of the Avatar to gra która od kilku dekad zalicza się do klasyki branży multimedialnej rozrywki. To jeden z pierwszych tak zaawansowanych RPG-ów, to gra, która ukształtowała gatunek na lata i wyznaczyła trendy dla całej rzeszy naśladowców. Gdy w 2015 roku światło dzienne ujrzała zremasteryzowana wersja […]

    Czytaj dalej

    History Line 1914-18, Blue Byte Software, Amiga, 1992

    History Line 1914-18,  Blue Byte Software, Amiga, 1992

    28 czerwca 1914 roku w wyniku zamachu dokonanego w Sarajewie ginie austriacki następca tronu, arcyksiążę Franciszek Ferdynand Habsburg. Zamach jest przygotowany i wykonany przez grupę serbskich nacjonalistów, ówczesnych mieszkańców Monarchii Austro-Węgierskiej dążących do przyłączenia Bośni do swojego kraju. W wyniku ataku Austro-Węgry stawiają Serbii ultimatum, które ta odrzuca. Sytuacja w Europie jest napięta: w wyniku […]

    Czytaj dalej

    Puzznic, Taito/Ocean, C64/Amiga, 1990

    Puzznic, Taito/Ocean, C64/Amiga, 1990

    Przeciwnicy gier argumentują swoje stanowisko tym, jakoby gry nie rozwijały, nie wnosiły nic do naszych umiejętności. Absolutnie nie zgadza się to w wypadku „Puzznic”. Po tej logiczno-zręcznościowej rozgrywce trudno nie poczuć rosnących sił umysłu. Śpieszę z tłumaczeniem, dlaczego. Najpierw kilka spraw techniczno-historycznych. Gra jest dość młoda, powstała bowiem w 1989 roku. Pierwotnie miała służyć posiadaczom […]

    Czytaj dalej